čtvrtek 2. června 2011

Volání metody z GUI vlákna nebo worker vlákna

Pokud programujete aplikaci s GUI, která provádí nějaké dlouhé výpočty, pravděpodobně dřív nebo později použijete pracující vlákno na dlouhý výpočet, zatímco hlavní vlákno bude schopno stále reagovat na uživatelovu interakci.

úterý 22. března 2011

Věda: Morgellonová nemoc - Morgellons

Článek se připravuje.

Pokud máte jakékoliv informace či zkušenosti s tímto fenoménem (ať už osobní, z rodiny, z práce), kontaktujte mě přes komentáře. Poskytnu Vám email, popřípadě jiný informační kanál.

pondělí 21. března 2011

Aplikace: Impresys DemoMate

Před několika dny se mi do ruky dostala aplikace od společnosti Impresys názvem DemoMate (verze 1.3.1111). Jedná se o aplikaci pro vytváření názorných click-by-click návodů jak ovládat nějaký program, jak v určitém programu provést určitý úkol apod.

úterý 8. března 2011

Prezentace: Windows Federated Search

Přináším další prezentaci, tentokrát na téma Federated Search.

pondělí 28. února 2011

Windows: Vytvořit nový adresář - klávesová zkratka

Jako jeden z mála programátorů nepoužívám žádného správce souborů - File Manager (Total Commander, Unreal Commander apod.). Jednu dobu jsem se sice nutil jej používat, ale vydrželo mi to vždycky tak měsíc. Pak jsem zjistil, že se mi prostě lépe pracuje s klasickým Windows Explorerem. Zde je jedna velice důležitá zkratka, kterou jsem si nepamatoval - vytvoření nového adresáře (složky):

                              Vytvořit novou složku (adresář): CTRL + SHIFT + N

pondělí 21. února 2011

Prezentace: Programovací paradigmata

Dodělal jsem druhou prezentaci, která stručně pokrývá základní programovací paradigmata.

pondělí 14. února 2011

Prezentace: Scrum

Právě jsem dotvořil prezentaci na téma Scrum. Jedná se pouze o shrnutí základních pojmů. Některé pojmy jsou pouze zmíněny bez dalšího vysvětlení. V závěru jsou odkazy na použité zdroje, kde lze získat ucelenější informace.

neděle 21. listopadu 2010

ZedGraph poradna

Při vývoji aplikace, která využívala knihovnu ZedGraph jsem častokrát narazil na problém s dokumentací. Dokumentace není příliš obsáhlá a pokud chce člověk jen trochu jinou funkcionalitu, než je popsána v tutoriálech nebo na wiki stránkách projektu, je odkázán na fórum projektu, které je asi největší slabinou celého projektu. Fórum nemá žádné kategorie a jednotlivé příspěvky jsou pouze chronologicky řazeny. Což by ještě šlo přežít, kdyby vyhledávání na fóru fungovalo.Respektive ono funguje, ale jaksi prapodivně. Proto jsem se rozhodl, že zřídím zde na blogu ZedGraph poradnu v českém jazyce. Přistupuji k tomuto kroku také z toho důvodu, že nejvíce lidí je odkázáno na blog právě při zadání hesel ohledně ZedGraphu.

Takže pokud máte jakýkoliv dotaz ohledně knihovny ZedGraph, napište mi dotaz do komentáře pod tento článek a já obratem napíšu článek, ve kterém se jej pokusím zodpovědět.

neděle 14. listopadu 2010

Věda: Projekt Globálního Vědomí (Global Consciousness Project)

Projekt ve zkratce

Robert G. Jahn
Projekt globálního vědomí (The Global Consciousness Project nebo EGG (ElectroGaiaGram) Project) je mezinárodní experiment, jehož počátky se datují do listopadu roku 1997. Již v roce 1979 založil Robert G. Jahn z Princetonské univerzity laboratoř PEAR (Princeton Engineering Anomalies Research). Zde se snažili odpovědět na otázku, zda mohou být citlivá elektronická zařízení (jejichž součástí jsou generátory „náhody“ resp. náhodných čísel) ovlivněna zvláštními stavy vědomí, jako jsou silné emoce.


pátek 19. února 2010

Ostatní: Bejeweled Blitz

Přiznám se, že jsem této rychlovce docela propadl. Pro ty, kteří nevědí, o co se jedná, zkusím trošku přiblížit. Bejeweled Blitz je logický rychlík, který vychází z prvního dílu hry Bejeweled.